دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم
سرخط خبرها

توافق تهران و بغداد برای پرداخت بدهی عراق به ایران

  • کد خبر: ۱۰۶۶۲۷
  • ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
توافق تهران و بغداد برای پرداخت بدهی عراق به ایران
سرپرست وزارت برق عراق که اخیرا سفری به تهران داشت اعلام کرد که این کشور درخصوص پرداخت بدهی های خود به ایران و از سرگیری واردات گاز با طرف ایرانی به توافق رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، عادل کریم، سرپرست وزارت برق عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) تاکید کرد: در سفر اخیر به تهران در خصوص واردات گاز از ایران به عراق در تابستان به توافق رسیدیم و طرف ایرانی متعهد شد که نیروگاه ها و واحدهای تولید برق را تجهیز کنند.

وی گفت که بغداد به خاطر واردات گاز از ایران بدهی‌هایی به تهران دارد و برای پرداخت این بدهی ها به توافق رسیدیم، آن ها اوضاع عراق را می دانند و انتظار داریم که در فصل تابستان و زمستان تامین گاز به خوبی انجام شود.

عادل کریم در ادامه خاطرنشان کرد که تامین گاز در سطح جهانی نیز با کمبود مواجه است و این سوخت به یک کالایی بسیار مهم تبدیل شده است و دست یابی عراق به گاز یک دستاورد به شمار می رود.

به گزارش ایسنا، جواد اوجی، وزیر نفت ایران روز چهارشنبه در دیدار با عادل کریم، وزیر برق عراق و هیات همراه بر توسعه هر چه بیشتر همکاری‌ها در حوزه نفت و گاز تاکید کرد و گفت: امیدوارم در این چند روزی که در ایران هستید تصمیم‌های خوبی اتخاذ شود.

وزیر برق عراق نیز در این دیدار ایران را کشور دوست خواند و افزود: خوشحال هستم که برای دومین بار شما را ملاقات می‌کنم. ما دوست شما هستیم و دوست داریم همکاری‌های دو کشور تداوم یابد.

دو طرف در این دیدار بر توسعه هر چه بیشتر همکاری‌ها به‌ویژه در بخش گاز تأکید کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->